شفا مگ

آنچه باید درباره شپش در کودکان بدانید

شپش سر یکی از مشکلاتی است که در تمام دنیا رایج می باشد و موجودی است که به پوست سر می چسبد.شپش انواع مختلفی دارد، شپش سر، شپش تنه و شپش عانه.در این مقاله مطالبی را که درباره شپش سر در کودکان باید بدانید آورده شده است.مدت زمان زنده ماندن شپش خارج از سر بین 36 تا 72 ساعت می باشد زیرا شپش برای حیات خود هر 4 ساعت تا 6 ساعت نیاز به مکیدن خون دارد.

آنچه باید درباره شپش در کودکان بدانید

چرا شپش در کودکان شایع تر است؟

شپش در کودکان به این علت شایعتر است که غدد چربی در پوست کودکان هنوز به اندازه کافی نمی باشد که باعث مهار شپش شود.

شپش در کجای سر بیشتر است؟

شپش ها بیشتر در مناطق گرم و مرطوب از سر بیشتر جمع می شوند که می تواند تجمع شپش ها را در حاشیه مو، پشت گوش یافت.

درمان شپش چگونه است؟

درمان شپش نوعی شامپو می باشد که به مدت 10 دقیقه روی سر قرار می گیرد و پس از یک هفته این کار مجدد تکرار خواهد شد. البته تمام کسانی که با کودک در تماس بوده اند باید یک بار از این شامپو استفاده کنند، حتی اگر علائمی نداشته باشند.البته این نکته را بدانید که مصرف زیاد این شامپو می تواند باعث حساسیت پوستی شود.

حتمی تمام وسایل شخصی کودک که قابل جوشاندن می باشد آن ها را بجوشانید و اگر قابل جوشاندن نیست برای مدتی داخل کیسه ای قرار دهید.با این کار شپش ها کاملا از بین می روند.

این نکته را توجه داشته باشید که زمانی که درمان انجام شد باز ممکن است فرد به شپش دچار شود و باید تمام رعایت های بهداشتی را انجام دهید.

برخی افراد برای درمان شپش موهای کودک را کوتاه می کنند، اما ضرورتی برای کوتاه کردن مو نیست. دخترها موهای خود را دوست دارند و به همین علت زیاد این کار توصیه نمی شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.