شفا مگ

علائم سکته مغزی چیست

سکته مغزی بیماری است که باعث می شود شدت خون در مغز کاهش پیدا کند و یا راه ورود خون به مغز گرفته شود که نتیجه آن عدم رسیدن مواد مغذی و اکسیژن به مغز است. اگر اکسیژن و مواد مغذی به مغز نرسد باعث می شود در چند دقیقه سلول های مغز آسیب ببیند.اگر بتوان علائم سکته مغزی را سریع تشخیص داد و اقدامات سریع انجام شود، می توان از آسیب زیاد به مغز جلوگیری کرد.بر اساس گفته داشمندان هر دقیقه سکته مغزی که سپری شود باعث از بین رفتن 1/9 میلیون سلول می شود.اگر خود یا شخص دیگری دچار سکته مغزی شده باشد برای اینکه تشخیص بدهید که سکته مغزی است به از زمان شروع علائم دقت کنید، زیرا علائمی که از زمان شروع رخ می دهد در روند درمان تاثیر زیادی دارد. در ادامه با علائم سکته مغزی بیشتر آشنا شوید.

علائم سکته مغزی چیست

لکنت زبان

از علائم شایع سکته مغزی مشکل در صحبت کردن و فهمیدن است. در زمان سکته مغزی ممکن است فرد حالت گیجی داشته باشد یا مثل با لکنت زبان صحبت کند و همچنین در فهمیدن صحبت های دیگران مشکل داشته باشد.

مشکل بینایی

مشکل بینایی در یک یا هر دو چشم از علائم دیگر سکته مغزی می باشد. در این حالت ممکن است دو بینی ، تاری دید و یا سیاهی یک چشم یا هر دو را تجربه کند.

سردرد شدید

سردرد شدید و در بعضی مواقع ناگهانی که ممکن است باعث حالت تهوع و سرگیجه یا تغییر در هوشیاری فرد شود.

مشکل در راه رفتن

فردی که دچار سکته مغزی شده باشد ممکن است وقتی در حال راه رفتن است مدام به اینور و آنور کشیده شود و سرگیجه داشته باشد و تعادل حرکتی آن کاسته شده باشد.

احساس بی حسی

اگر بعد از یک خواب کوتاه باعث باعث بی حسی در دست و پا شود و ظرف چند دقیقه با حالت عادی باز نگردد می تواند از علائم سکته مغزی باشد.افت و کاهش جریان خون در شریان هایی که به ستون فقرات تا پشت سر منتهی می شوند می تواند سبب بی حسی یا ضعف یک سمت بدن شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.