شفا مگ

درمان های خانگی تصلب شرایین

تصلب شرایین یا گرفتی عروق از جمله بیماری هایی می باشد که می تواند عوارض خطرناکی را به همراه داشته باشد و باید به سرعت درمان شود. برای درمان تصلب شرایین یا گرفتگی عروق می توانید با از داروهای خانگی استفاده کنید و همچنین از این بیماری پیشگیری کنید.البته این نکته را در نظر بگیرید قبل از مصرف هر یک از داروهای گیاهی و مواد غذایی در دوران بیماری تصلب شرایین حتما با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است بعضی از مواد غذایی و داروهای گیاهیی با داروهای تجویزی پزشکتان تداخل داشته باشد.

درمان های خانگی تصلب شرایین

سیر

سیر از گیاهان دارویی است که به درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند و همچنین برای درمان تصلب شرایین بسیار مفید است و می تواند باعث گشدن شدن سرخرگ شود. برای نتیجه بهتر از سیر می توانید معجون سیر لیمو جعفری را تهیه و مصرف کنید.

چغندر

چغندر به دلیل داشتن نیترات و انتشار اکسید نیتریک می تواند باعث گشاد شدن عروق خونی می شود. بر اساس مطالعات انجام شده ، افرادی که روزانه حدود 500 میلی لیتر آب ریشه چغندر مصرف کرده اند باعث کاهش سطوح فشار خون در بدن آنان شده است. کاهش فشار خون برای کسانی که از تصلب شرایین رنج می برند بسیار مناسب است و همچنین می تواند باعث کاهش استرس به سرخرگ ها می شود.

کرفس

کرفس دارای ماده ای است که عاملی برای تولید اکسید نیتریک ، گشاد کننده عروق مفید می باشد. این ماده موجود در کرفس باعث کاهش سطوح فشار خون می شود و به همین علت می تواند به درمان تصلب شرایین کمک زیادی می کند.


بیشتر بخوانید : تصلب شرایین چیست


زردچوبه

زردچوبه یک داروی گیاهی بسیار مفید است که باعث کاهش انباشته شدن پلاک در سرخرگ ها کمک زیادی می کند و می تواند برای درمان تصلب شرایین بسیار موثر باشد.
زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می توانند به پیشگیری از تجمع پلاکت خون و کاهش سطوح کلسترول بد در خون کمک کنند.

زنجبیل

زنجبیل گیاهی با خواص بسیار زیاد که می تواند برای از بین بردن پلاک ها مورد استفاده قرار گیرد.البته قبل از مصرف زنجبیل برای درمان تصلب شرایین جهت آگاهی از میزان مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

رزماری و مریم گلی

رزماری و مریم گلی دارای خواص انتی اکسیدانی می باشد و برای از بین بردن پلاک در رگها مورد استفاده قرار گرفت. این دو گیاه یک آنتی اکسیدان فنولیک به نام اسید کارنوسیک است که از انباشت پلاک در سرخرگ ها پیشگیری می کنند. این گیاهان دارویی برای پیشگیری از بیماری قلبی بسیار مناسب است

روغن تخم کتان

روغن تخم کتان یکی از مواد غذایی موثر برای پاکسازی سرخگ ها شناخته می شود. روغن تخم کتان حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 دارد که نقش مهمی در از بین بردن پلاک ها در رگ ها دارند.

سایر درمان های خانگی

  • روزانه آب ریشه چغندر بنوشید.
  • هر روز یک لیوان آب هویج بنوشید زیرا نوشیدنی آب هویج می تواند شما را از شر پلاک انباشته شده در سرخرگ ها خلاص کند.
  • آب اسفناج نیز برای کاهش پلاک در رگ ها بسیار مفید است
  • سعی کنید سیب را در رژیم غذایی تان قرار دهید
  • روزانه دو فنجان چای سبز بنوشید
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.