شفا مگ

عوارض استفاده از روروک برای کودکان

بعضی از والدین برای اینکه کودک خود زودتر راه افتادن را تجربه کند از وسیله ای به نام روروک استفاده می کنند که می تواند برای کودک و نوزاد عوارض و مضراتی داشته باشد. زمان مناسب استفاده از روروک برای کودک زمانی است که ستون مهره های کودک تکامل کامل را پیدا کرده و چهار دست و پا حرکت می کند.به طور کلی روروک برای کودکان و نوزادان در هیچ زمانی توصیه نمی شود زیرا ممکن است روند تکامل حرکتی کودک را بیشتر کند.دخالت در روند تکامل طبیعی کودک باعث می شود عوارضی را برای ستون مهره کودک داشته باشد. در ادامه با بعضی از مضرات و عوارض استفاده از روروک آشنا شوید.

عوارض استفاده از روروک برای کودکان

زمانی که ستون مهره کودک به مرحله تکامل کامل رسیده باشد، خود کودک سعی می کند بایستد و اگر از روروک برای زودتر ایستادن کودک استفاده کنید باعث می شود روی ستون مهره های کودک فشار وارد شود و این کار سبب دردهای کمری در سنین بالا می شود.

زمان راه افتادن کودک در سنین 11 تا 13 ماهگی اتفاق می افتد و زمانی که این مدت طولانی شود به این معنا می باشد که کودک در روند رشد به تاخیر افتاده است

استفاده از روروک در زمانی که کودک هنوز چهار دست و پا را کامل انجام نداده است باعث می شود که در مراحل رشد و سازماندهی عصبی کودک دخالت کرده اید و باعث می شود در دوران 7 سالگی مشکلات جبران ناپذیری برای او ایجاد شود.

اکثر متخصصان کودک استفاده از روروک را منع می کنند زیرا ممکن است خطرات احتمالی مانند پرت شدن یا سقوط از بلندی یا گیر کردن در فرش و افتادن روروک می شود.

روروک بیشتر سبب افزایش قدرت در ساق های پای کودک می شود. روروک روی ران ها و لگن کودک هیچ تاثیری ندارد و این وسیله باعث می شود که کودک دیگر تلاشی برای به تنهایی ایستادن را نکند.


بیشتر بخوانید : عوامل موثر در رشد قد نوجوانان و کودکان


روروک به کودک اجازه می دهد که سریع تر از حد طبیعی سن خود حرکت کند و خودش را به مکان های خطرناک در خانه برساند و ممکن است در معرض خطر قرار بگیرد.

با استفاده از روروک کودک سریع تر به سمت مواد خطرناک و مواد شوینده حرکت می کند و ممکن است باعث مسمومیت آن شود.

کودکی که از روروک استفاده می کند کمتر از سایر کودکان می تواند طبیعی حرکت کند و میدان بینایی برای یافتن وسایل در کودک کاهش پیدا می کند. همچنین استفاده از روروک باعث بعضی از اختلالات حرکتی در کودک شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.