شفا مگ

برای لاغری روزی چند وعده غذا بخوریم

غذا خوردن در چند وعده به بدن شما بستگی دارد و بهترین روش تغذیه برای لاغری، تعادل انرژی و کیفیت غذایی می باشد که بر اساس آن وعده های غذایی انتخاب میشود.بسیاری از افراد بر این اصل پایبند هستند که مصرف غذا در وعده های کوچک تر اما به طور مکرر یکی از بهترین روش ها برای از دست دادن چربی می باشد.این نوع مصرف غذا یکی از گزینه ها می باشد و بهتر از سایر برنامه های غذایی نمی باشد. برای یک برنامه با ساختار اولیه صحیح این می باشد که با برنامه و هدف شما یکسان باشد و با کار و برنامه روزانه شما همخوانی و دارای یک زیربنای کلی باشد.اما بهترین انتخاب برای مصرف چند وعده ای غذا بر اساس واکنشی که بدن شما به آن می دهد مرتبط می باشد و باید تشخیص دهید که می توانید با انتخاب تعداد وعده غذایی می تواند آن را به مدت یک ماه، یک سال یا بیشتر ادامه دهید یا خیر.

برای لاغری روزی چند وعده غذا بخوریم
  1. سه وعده غذا در روز
  2. حذف وعده ناهار
  3. 6 وعده غذا در روز
  4. روزی یک وعده غذا خوردن

سه وعده غذا در روز

برای بسیاری از افراد سه وعده غذا در روز یکی از ساده ترین روش تغذیه می باشد که فقط می توانند 3 تصمیم برای برنامه غذایی خود داشته باشند. در واقع این نوع وعده غذایی باید آنقدر غذا مصرف کرد که تا یک ساعت قبل از وعده بعدی غذای خود سیر بمانید.این روش در برنامه غذایی دیگر احتیاج به این را ندارد که زیاد فکر کنید و زمان کمتری را برای خوردن اختصاص می دهید و قدرت مغزی بیشتری برای کارهای روزمره خود قرار می دهید، اما این روش یکی از سخترین برنامه های غذایی است، زیرا دیگر نمی توانید اگر وسوسه برای خوردن شدید چیزی را مصرف کنید.

حذف وعده ناهار

حذف وعده ناهار برای کسانی که زمانی برای مصرف ناهار ندارند می تواند بسیار مناسب باشد و می توانند با خوردن یک صبحانه مفصل انرژی و نیاز بدن را تا شب فراهم کنند.البته می توانند در طول این مدت 2 میان وعده را برای برطرف کردن احساس گرسنگی استفاده کنند تا زمان شام که یک شام مفصل مصرف کنند.


بیشتر بخوانید: چگونه بر اشتهای کاذب غلبه کنیم؟


6 وعده غذا در روز

اگر می خواهید 5 تا 6 وعده غذایی در روز مصرف کنید می توان این نوع برنامه غذایی را یک برنامه غذایی کلاسیک نامید که با این روزها در بین مردم رواج پیدا کرده است.البته این برنامه غذایی برای بیشتر افراد مناسب نمی باشد، اما می تواند برای بعضی از افراد مفید باشد و حتی کسانی که مشکلات گوارشی نیز دارند بسیا مناسب است.

این نوع روش در برنامه غذایی می تواند برای کسانی که مقادیر کم در زمان های مشخص لذت می برند بسیار مناسب باشد.همچنین برای کسانی که یک رژیم غذایی برای ورزش کردن دارند می تواند بسیار مفید باشد زیرا ممکن است بسته در بین برنامه تمرینی آنان نیاز به مصرف غذا باشند.

روزی یک وعده غذا خوردن

در بعضی از برنامه های غذایی مصرف یک وعده غذایی که به آن روزه متناوب گفته می شود وجود دارد.این نوع برنامه غذایی برای کسانی مفید می باشد که شغل آنان اجازه نمی دهد که غذای خانگی بخورند و همچنین برای کسانی که غذا زیاد می خورند و به راحتی سیر نمی شوند مفید است. البته این روزه متناوب برای بیشتر افراد اصلا مناسب نمی باشد و نمی توانند خیلی از افراد این روش را ادامه بدهند به خصوص در خانم ها که اصلا نمی توانند این روش را ادامه دهند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.