شفا مگ

ورزش های هوازی برای لاغری شکم و پهلو

نواحی شکم و پهلو از جمله قسمت های بدن می باشند که اگر چربی اضافه در انها جمع شود به سختی می توان چربی های اضافی را از بین برد و آن نواحی را لاغر کرد.حتی با وزش و رژیم های غذایی لاغر کردن شکم و پهلو بسیار دشوار است. اما روش هایی هستند که می توان این بخش ها را لاغر کرد. یک راه برای لاغر کردن شکم و پهلو وجود دارد و آن هم ترکیبی از یک رژیم صحیح و ورزش های هوازی و همینطور ورزش ها با وزنه می باشند.در ادامه به تاثیر ورزش های هوازی و رژیم غذایی بر لاغری شکم و پهلو می پردازیم.

ورزش های هوازی برای لاغری شکم و پهلو
  1. عملکرد ورزش هوازی
  2. تمرین های برای تقویت عضلات شکم
  3. تمرین های قدرتی برای لاغری شکم و پهلو
  4. رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو

عملکرد ورزش هوازی در لاغری شکم و پهلو

انجام تمرینات هوازی یکی از بهترین راه ها برای سوزاندن چربی های شکم می باشد.این تمرینات هوازی شامل پیاده روی ، دویدن،دوچرخه سواری، شنا می باشد که می تواند مقادیر زیادی از چربی را بسوزانند.

قطعا این نکته را می دانید که با رژیم غذایی و ورزش تمام قسمت های بدن لاغر می شوند و اینکه هر قسمتی که زودتر چاق شود، دیرتر لاغر می شود.این مورد بیشتر به ساختمان ژنتیکی افراد مرتبط می باشد. به عنوان مثال اگر کسی ران چاق تر داشته باشد هنگام لاغر شدن ران دیرتر لاغر می شود.

در خانم ها نقاطی مانند باسن، ران و کمر به نسبت سایر قسمت های بدن آنها دیرتر لاغر می شوند و همینطور در آقایان که قسمت های پایین شکم و پهلو دیرتر آب می شود.

عده ای از افراد بر این باور هستند که با انجام تمرینات بر روی نقاطی که چاق هستند و بدون رژیم غذایی سعی بر لاغر کردن آن نقاط دارند،در صورتی که تصمیمی اشتباه می باشد و فقط باعث می شوند عضلات آن نقاط قوی شوند و چربی های آنها آب نشود.

ورزش های هوازی خسته کننده می باشد و افراد خیلی زود از انجام آنها خسته خواهند شد و باعث می شود ورزش های هوازی را کنار بگذارند. این نکته را باید بدانید که در دقایق اول ذخیره قندی کبد سوزانده می شود و اگر فقط 15 دقیقه ورزش کنید فقط بخشی از عمل چربی سوزی را انجام داده اید که فقط برای سلامت قلب مفید می باشد.

برای از بین بردن چربی شکم 3 الی 4 بار در هفته و هر بار می بایست به مدت 30 دقیقه پشت سر هم ورزش هوازی انجام دهید. به عنوان مثال حدود یک ساعت پیاده روی ورزشی کنید نه پیاده روی تفریحی.


بیشتر بخوانید : ورزش در خانه برای لاغری شکم و پهلو


تمرین های برای تقویت عضلات شکم

سعی کنید برای تقویت عضلات شکم از ورزش هایی که مستقیم روی عضلات شکم تاثیر می گذارند استفاده کنید.بعضی از افراد برای لاغر کردن می نشینند و پاهای خود را بلند می کنند.این یک ورزش برای عضلات شکم نیست و تنها عضلات باسن و ران را تقویت می کنند.از تمرینات بی خطر برای لاغر کردن شکم ورزش دراز نشست و استفاده از دستگاه مناسب ورزشی می باشد که به تقویت عضلات شکم کمک می کنند.

تمرین های قدرتی برای لاغری شکم و پهلو

تمرینات قدرتی از جمله ورزش های مهم برای کاهش چربی شکم می باشند. سعی کنید زمانی که ورزش می کنید به کل بدن خود توجه داشته باشید، زیرا اگر فقط به یک نقطه از بدن تمرکز کنید سایر عضلات تعادل خود را از دست می دهند و باعث بروز عوارض در بدن می شود.

سعی کنید ورزش ها را با دقت انجام دهید.برای لاغری شکم به صورت اصولی میبایست از ورزش ترکیبی هوازی و بی هوازی استفاده کنید. ورزش های بی هوازی مانند دمبل زدن نیز برای کاهش چربی شکم بسیار لازم است. ورزش های بی هوازی یا قدرتی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه افزایش حجم عضلات می شوند.هر چه میزان سوخت و ساز بدن سریع تر باشد چربی بیشتری نیز می سوزانید.پس سعی کنید در تمرینات هوازی ، تمرینات قدرتی مانند دمبل و وزنه زدن را نیز به برنامه خود اضافه کنید.

رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو

یکی از مواردی که باید در زمان آب کردن شکم بدانید این است که نباید مقدار کالری مصرفی شما بیش از کالری که می سوزانید باشد. بهترین راه برای این کار این است که به جای 3 وعده غذای اصلی ، آن را به 5 وعده غذایی کوچک تقسیم کنید و سعی کنید پر خوری نکنید.
سعی کنید مواد غذایی کم چرب و با شیرینی کم مصرف کنید.

مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه ها ، نان سبوس دارد، لبنیات کم چرب و گوشت کم چرب برای کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو مفید است. سعی کنید مصرف نشاسته را کاهش دهید و یک رژیم غذایی اصولی و علمی را برای خود انتخاب کنید و از رژیم هایی که باعث کاهش آب بدن می شوند دوری کنید.رژیم هایی که باعث کاهش آب بدن می شوند بعد از قطع رژیم وزن کاهش یافته دوباره بر می گردد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.