شفا مگ

ماسک عسل و دارچین برای جوش صورت

ماسک عسل و دارچین برای از بین بردن جوش صورت و رفع جای جوش صورت موثر است.ماسک عسل و دارچین خاصیت ضد باکتری دارند و برای درمان جوش و آکنه بسیار موثر است.عسل یک آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده طبیعی است که می تواند برای درمان جوش و آکنه مفید باشد.ماسک عسل تمام باکتری های روی سطح پوست را پاکسازی می کند و مانع می شود که باکتری در پوست تکثیر پیدا کنند و باعث بروز جوش شوند.عسل منافذ پوست را پاک کرده و باعث بستن منافذ پوست می شود. عسل علاوه بر خاصیت ضد عفونی کننده، باعث مرطوب کنندگی پوست و رفع چین و چروک پوست می شود.در ادامه با ماسک عسل و دارچین و طرز تهیه آن آشنا شوید.

ماسک عسل و دارچین
  1. خواص ماسک عسل و دارچین
  2. طرز تهیه ماسک عسل و دارچین

خواص ماسک عسل و دارچین

ماسک عسل و دارچین یک نرم کننده و مرطوب کننده پوست می باشد و به علت داشتن خواص ضد باکتریایی به رفع لک و جوش های پوست کمک زیادی می کند.

عسل خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کننده دارد و می تواند باکتری های روی پوست را از بین ببرد و مانع تکثیر باکتری بر روی پوست شود.عسل منافذ پوست را پاکسازی کرده و می بندد.عسل همچنین باعث مرطوب کردن پوست می شود و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.

دارچین یک چاشنی پر مصرف است که خواص ضد باکتریایی نیز دارد و ترکیب آن با عسل می تواند به رفع جوش و بسته شدن منافذ پوست بسیار موثر است. دارچین یک کاهش دهنده التهاب و قرمزی پوست است و باعث افزایش گردش خون نیز می شود

طرز تهیه ماسک عسل و دارچین برای جوش

برای تهیه ماسک عسل و دارچین ابتدا مقداری عسل را با پودر دارچین ترکیب کنید و آنها را به هم بزنید تا یک خمیر یکدست بدست بیاید.ابتدا صورت خود را تمیز بشویید و ماسک را روی صورت خود در نقاطی که جوش دارد بزنید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید.سپس ماسک را با آب ولرم بشویید و پس از آن با آب سرد نیز بشویید.

نکته مهم: ابتدا ماسک را قبل از استفاده بر روی صورت آن را به یک نقطه دیگر پوست خود مانند ساعت خود بمالید و چند ساعت بگذارید بماند.دارچین در برخی افراد باعث حساسیت می شود. اگر دچار علائم حساسیت مانند خارش یا سوزش و قرمزی نشده اید این ماسک را بر روی صورت خود استفاده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.