شفا مگ

ماسک پرتقال و عسل برای چین و چروک

چین و چروک صورت یکی از نشانه های پیری پوست می باشد. اکثر افراد این روزها به دنبال راه هایی برای جوانسازی و شادابی پوست خود، به خصوص پوست صورت هستند. علاوه بر داروهای شیمیایی که در بازار برای درمان چین و چروک وجود دارد، می توانید از ماسک های طبیعی نیز برای رفع چین و چروک استفاده کرد.ماسک های طبیعی کاملا بی ضرر بوده و فواید زیادی نیز برای پوست دارد. یکی از این ماسک ها ، ماسک عسل و پرتقال می باشد که بسیار برای پوست مفید است. در ادامه با خواص و مزایای ماسک عسل و پرتقال آشنا شوید.

ماسک پرتقال و عسل

خواص ماسک پرتقال برای پوست

ماسک پرتقال دارای خواص زیادی برای پوست می باشد. پرتقال همانطور که می دانید از خانواده مرکبات می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از پیری پوست محافظت می کند. همچنین باعث می شود پوست سفت شود.

یکی دیگر از خواص ماسک پرتقال خاصیت از بین بردن چروک های پوست می باشد و باعث شاداب شدن پوست می شود.

پرتقال می تواند پوست را از هر نوع سمی پاک کند و درخشندگی را به پوست شما هدیه کند.پرتقال سفید کننده طبیعی می باشد که رنگ پوست شما را روشن تر می کند. ماسک پرتقال همچنین می تواند سلول های مرده پوست را پاک کند و پوست را سالم و تمیز نگه دارد.

طرز تهیه ماسک پرتقال و عسل

برای تهیه این ماسک یک قاشق چایخوری عسل را با چند قطره آب پرتقال تازه مخلوط کنید و بر روی چین و چروک پوست بزنید.نکته مهم این است که مراقب باشید که اطراف چشمان خود نمالید که بسیار خطرناک است.

بعد از مالیدن ماسک به قسمت های چروک پوست اجازه دهید تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید تا تاثیر آن را روی پوست خود مشاهده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.