شفا مگ

طرز تهیه ماسک بوتاکس خانگی

این روزها بوتاکس از روش هایی برای حذف چروک صورت استفاده می شود. بوتاکس در دنیا به عنوان جوان سازی و حذف چین و چروک می باشد.البته بوتاکس عوارض های خاصی را به همراه دارد، ولی می توانید بوتاکس را در خانه و به روش خانگی تهیه و استفاده کنید.با استفاده از ماسک بوتاکس خانگی می توانید به راحتی از شر چین و چروک های پوست صورت خود راحت شوید. . ماسک بوتاکس خاصیت ضد پیری دارد و جوانسازی را می توانید با درمان خانگی برای خود به ارمغان بیاورید.2 ماسک برای بوتاکس،یک ماسک سبز رنگ برای بوتاکس صورت و یک ماسک برای بوتاکس پیشانی در برای شما آماده کرده ایم که در ادامه با طرز تهیه این ماسک های خانگی آشنا شوید.

طرز تهیه ماسک بوتاکس خانگی
  1. بوتاکس خانگی پوست صورت
  2. ماسک بوتاکس پیشانی

بوتاکس خانگی پوست صورت

برای تهیه ماسک بوتاکس خانگی مقدار 200 گرم اسفناج را با 200 گرم کلم پیچ سبز را در داخل ظرفی ریخته و کمی آن را بپزید به طوری که آنها نرم شود. سپس با کمی آب درون مخلوط کن ریخته و آنها را مخلوط کنید. سپس یک چهارم فنجان روغن زیتون و یک چهارم فنجان خامه ترش را به آن بیافزاید. و مجددا آنها را مخلوط کنید تا یک مخلوط یک دست حاصل شود.

وقتی ماسک را آماده کردید، ابتدا پوست صورت و گردن خود را کاملا تمیز کنید و ماسک را روی صورت خود قرار دهید. سپس صبر کنید به مدت 8 دقیقه تا روی پوست بماند تا خوب عمل کند. بعد از گذشت 8 دقیقه صورت خود را با آب گرم و برای بار دوم با آب سرد بشویید. این کار باعث می شود منافذ پوست کاملا بسته شود.

این ماسک حاوی ویتامین E ، اسید لاکتیک و لوتئین است که باعث جوان سازی پوست می شود. لوتئین آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند . همچنین این مواد باعث می شود که پوست خاصیت ارتجاعی خود را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید : رفع چین و چروک صورت با روغن نارگیل


ماسک بوتاکس پیشانی

پیشانی از جمله نقاطی در صورت می باشد که دچار چین و چروک می شود. برای اینکه می توانید از ماسک بوتاکس برای پیشانی خود استفاده کنید. برای تهیه این ماسک می توانید از هویج و سفیده تخم مرغ استفاده کنید. این ترکیب باعث می شود مواد معدنی و ویتامین های لازم به پوست برسد و به جوانسازی پوست کمک زیادی کند.

برای ساخت ماسک بوتاکس پیشانی، 2 عدد هویچ را با سفیده تخم مرغ در یک مخلوط کن ریخته و آنها را با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی خطوط پیشانی خود قرار دهید و بگذارید 20 دقیقه روی پوست بماند.سپس آن را با آب گرم بشویید و مجددا صورت را با اب سرد بشویید. این کار را 3 بار در هفته تکرار کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.