شفا مگ

ماسک لیمو برای درمان لک های پوستی

آب لیمو دارای فواید زیادی برای پوست صورت است و می تواند لک های پوستی را درمان کند. لیمو علاوه بر رفع لک های کوچک پوستی می تواند باعث سفید شدن پوست نیز شود.استفاده از ماسک لیمو و ترکیبات آن با مواد دیگر می تواند برای درمان لک های ناشی از آفتاب و لک های کوچک استفاده شود.لک ها بر روی پوست به دلایل مختلفی ایجاد می شوند.این لک ها گاهی ناشی از نور آفتاب می باشد.ماسک هایی طبیعی هستند که با آن می توانید علاوه بر از بین بردن لک های کوچک ، پوست های خود را نرم و شاداب کنید.ماسک لیمو می تواند لک های کوچک را از بین ببرد.همچنین از ماسک لیمو و سیب می توانید برای از بین بردن لک ها استفاده کنید و همچنین با ماسک لیمو و شکر می توانید لک های ناشی از آفتاب را درمان کنید.

ماسک لیمو برای لک پوست
  1. ماسک لیمو و شیر
  2. ماسک لیمو و عسل
  3. ماسک لیمو و سیب
  4. ماسک لیمو و گوجه فرنگی
  5. ماسک لیمو و ماست

ماسک لیمو و شیر

از این ماسک برای درمان لک های کوچک استفاده می شود برای این منظور مقدار یک عدد لیمو و 2 قاشق غذاخوری،همچنین پالپ آلوورا مورد نیاز است.

برای تهیه ماسک و شیر ابتدا آب لیمو ترش را بگیرید و با شیر مخلوط کنید.سپس بر روی مناطق لک دار پوست بمالید.وقتی این ماده روی پوست خشک شد روی آن پالپ آلوورا بگذارید و سپس روی آن را با چسب ببندید و بگذارید تمام شب باقی بماند.

ماسک لیمو و عسل

این ماسک یک ماسک ضد لک موثر می باشد. ماسک لیمو و عسل خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری زیادی دارد.همچنین به عنوان یک روشن کننده پوست و ضد التهاب نیز شناخته می شود.لیمو و عسل می توانند باعث کاهش استرس پوست و همچنین کاهش خط های صورت نیز شوند.

برای تهیه ماسک ضد لک مقدار 2 قاشق غذا خوری شیر خشک، 2 قاشق آبلیمو و 4 قاشق عسل را با هم مخلوط می کنید تا ماده خمیری شکل تشکیل شود و روی صورت بمالید و بگذارید تا 20 دقیقه روی پوست بماند.سپس صورت را بشویید و سپس روی صورت مقداری ماست ساده بمالید و بعد از 10 دقیقه صورتتان را بشویید.

ماسک لیمو و سیب

این ماسک علاوه بر خنک کنندگی پوست می تواند لک های صورت را از بین ببرد.برای تهیه لیمو و سیب ، یک عدد سیب را در مقدار کمی سیب در مخلوط کن بریزید و بعد از آن 2 عدد لیمو ترش را آب گرفته و به آن اضافه کنید و در انتها 3 قاشق شکر در آن بریزید. این ماده مخلوط شده را کمی بجوشانید و اجازه بدهید تا خنک شود. سپس حدود 45 دقیقه روی پوست خود بگذارید. این ماسک را هفته ای 3 بار تکرار کنید و بهترین زمان استفاده از ماسک لیمو و سیب شب ها می باشد که نخواهید بعد از آن بیرون بروید.

ماسک لیمو و گوجه فرنگی

این ماسک علاوه بر از بین بردن لک ، یک لایه بردار و مرطوب کننده نیز به حساب می آید. برای تهیه این ماسک ابتدا آب 2 عدد گوجه فرنگی تازه را بگیرید و آن را صاف کنید. بعد از صاف کردن پالپ ها را جداگانه در ظرفی قرار دهید. سپس به آب گوجه، آب یک لیموی تازه را مخلوط کنید. سپس 2 قاشق غذا خوری آرد جو را با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند و سپس به مواد اضافه کنید تا یک ماده لایه بردار درست شود.

حالا این مایه خمیری را روی صورت خود قرار دهید. این ماده را بیشتر بر روی مکان های لک دار و جاهایی که جوش های سر سیاه هستند بمالید. بعد از مدتی صورت را با آب بشویید.

بعد از شستن صورت یک گوش پاک کن یا یک پنبه برداشته و آن را در آبلیمو و گوجه بخیسانید و از آن به عنوان یک تونر استفاده کنید. بعد از انجام این کار پالپ های گوجه را روی صورت همانند ماسک قرار دهید و 15 دقیقه اجازه دهید روی صورت بماند تا پالپ های گوجه بتواند جوش های سر سیاه را از بین ببرد.

در نهایت 2 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به صورت نقطه ای روی جوش ها بگذارید. جوش شیرین باعث می شود جوش ها خشک شوند و عسل باعث مرطوب کردن پوست می شود.

ماسک لیمو و ماست

ماسک لیمو و ماست یک روشن کننده طبیعی پوست می باشد و همچنین باعث می شود لک های کوچک روی پوست را از بین ببرد. اضافه کردن عسل نیز به لیمو باعث می شود که این ماسک به کلاژن ساز طبیعی تبدیل شود.

برای این منظور 1 قاشق غذا خوری عسل را با 1 قاشق غذا خوری ماست و 1 قاشق غذا خوری آبلیمو ترکیب کنید و آنها را با هم مخلوط کنید. سپس به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید و بعد با آب شستشو کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.