شفا مگ

میوه هایی که فیبر بالایی دارند

کاهش سطح کلسترول و سلامت قند خون تا کنترل وزن و سلامت دستگاه گوارش از خواص فیبر می باشد. پزشکان توصیه می کنند مصرف روزانه ۲۵ گرم فیبر برای خانم هایی با سن زیر ۵۰ سال و ۳۸ گرم فیبر برای مردان لازم است و مقدار آن بعد از ۵۰ سالگی کاهش پیدا می کند. به هرحال به طور متوسط هر فرد باید حدود ۱۵ گرم فیبر در روز استفاده کند.برخلاف باور همگان دانه های سنتی منبع مناسبی برای فیبر نیستند و بعضی از گیاهان و میوه ها دارای مقدار بیشتری فیبر نسبت به آنها هستند.

میوه هایی که فیبر بالایی دارند

1- تمشک

تمشک نیازی به معرفی و مقدمه ندارد. تمشک سرشار از مواد مغذی است مانند مقدار زیاد آنتی اکسیدان و ویتامین ها و دارای مقدار زیادی فیبر است. هر بسته ی صد گرمی از این میوه ی کوچک شامل 6/5 گرم فیبر است.

2- انبه

هر انبه تقریبا دارای 5/4 گرم فیبر است. این میوه ی عجیب و غریب یکی از میوه هایی است که دارای فیبر زیادی است. به عنوان یک قاعده ی کلی می توان گفت میوه های رنگارنگ و عجیب دارای مقدار زیادی فیبر هستند.

3- گلابی

از گلابی در تهیه ی دسرها، کوکتل ها و غذاهای فصلی استفاده می شود. هر عدد گلابی دارای 5/5 گرم فیبر است این تنها دلیلی است که آنها در بالای لیست مواد غذایی قرار دارند.

4- شاه توت

شاه توت بسیار شبیه به تمشک ها هستند و دارای مقادیر زیادی مواد مغذی به علاوه ی فیبر هستند. نصف فنجان شاه توت دارای 3/8 گرم فیبر است. 

5- انار

ما به این پی بردیم که انار برای هر چیزی خوب است و از داستن فیبر نیز مستثنی نیست. در هر انار به طور طبیعی 11 گرم فیبر وجود دارد. 

6- سیب

سیب یک منبع عالی برای فیبر است و هر عدد سیب حاوی 4/4 گرم فیبر می باشد اما حتما باید آن را با پوست بخورید زیرا بیشتر مقدار فیبر موجود در سیب در پوست آن است.

7- خرمالو

به علت کم بودن خرمالو این میوه به غذای خدایان معروف است و بهترین راه برای جذب فیبر است. خرمالو در بین میوه هایی با بیشترین مقدار فیبر قرار دارد. هر خرمالو دارای 6 گرم فیبر است. 

8- انجیر

یکی دیگر از ستاره های مواد مغذی انجیر است. در هر 100 گرم انجیر 2/9 گرم فیبر وجود دارد. این به این معنی است که حتی اگر یک انجیر بزرگ بخورید 10 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه تان را تامین کرده اید. 

 

9- توت فرنگی

توت فرنگی نیز از خانواده ی تمشک و شاه توت است. هر 100 گرم از این میوه دارای 2 گرم فیبر است و به همین دلیل است که توت فرنگی نیز به این لیست اضافه شده است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.