شفا مگ

راهکار خانگی برای سفید شدن دندان

برای سفید کردن دندان اکثر افراد از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن که از قدیمی ترین راه برای سفید کردن دندان در خانه است استفاده می کنند.اکثر افراد با این مواد نتایج خوبی را گرفته اند.البته راه های دیگری برای سفید کردن دندان در خانه وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

راهکار خانگی برای سفید شدن دندان
  1. جوش شیرین و پراکسید هیدروژن
  2. سفید کردن دندان با زغال
  3. سفید کردن دندان با توت فرنگی
  4. سفید کردن دندان با ریحان
  5. مصرف غذاهای سفید کننده
  6. خاک رس برای دندان

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن جزء قدیمی ترین راه حل های خانگی سفید کردن دندانها هستند. مردم از شستشوی دندانها با پراکسید هیدروژن رقیق به مدت چند ثانیه، نتایج خوبی گرفته اند.

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و بجای خمیر دندان معمولی، از آن استفاده کنید. چند قطره از پر اکسید هیدروژن ۳ درصد را به جوش شیرین ساده اضافه کنید و آن را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس روی مسواکتان بمالید و با آن، دندانهایتان را مسواک کنید.

نکته مهم : نباید از این خمیر، هر روز و بطور مداوم استفاده کنید زیرا هر دو ماده این خمیر، خاصیت سایندگی دارند. از این درمان خانگی برای ۳ تا ۵ روز استفاده کنید و سپس قبل از استفاده مجدد، ۳ تا ۶ ماه صبر کنید.

سفید کردن دندان با زغال

این نوع زغال، فراوری شده و قراردادن آن در دهان آسیبی به بدن نمی زند! این زغال دارای فواید سم زدایی و یک راه حل خانگی برای سفید کردن دندان ها است و قرار دادن آن بر روی دندان باعث می شود که جرم های روی دندان از بین برود. توصیه می شود که این زغال با خمیردندان مخلوط کرده و به مدت سه دقیقه بر روی دندان گذاشته و دندان ها را با آن مسواک کنید. این کار را در هفته دو یا سه بار تکرار کنید.

سفید کردن دندان با توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که برای پاک کردن لکه های قهوه، شراب قرمز و چای از روی دندانها، فوق العاده است.یک یا دو عد توت فرنگی را له کنید و حدود یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید.

با استفاده از مسواک کودکان (که باعث می شود دسترسی بهتری به فواصل بین دندانها داشته باشید) این مخلوط را بمدت ۵ تا ۷ دقیقه روی دندانهایتان بمالید (پس از شستشو) با استفاده از نخ دندان، تمام دانه های توت فرنگی موجود در فواصل بین دندانها را خارج کنید.

در این مورد هم، اگر بیش از حد از این خمیر استفاده کنید، اسید موجود در خمیر می تواند باعث ساییده شدن دندان ها شود و در نهایت آنها را بیشتر مستعد لکه شدن کند. بنابراین از این درمان، هر روز استفاده نکنید.

سفید کردن دندان با ریحان

از برگ های خشک شده ریحان و ترکیب آن با روغن خردل هم می توانید برای سفید کردن دندان ها استفاده کنید. ریحان می تواند کمی ساینده باشد اما ترکیب آن با روغن خردل، این خاصیت سایندگی را تعدیل می کند.

همچنین می توانید از ریحان تازه و مالیدن آن بر روی مسواک تان نیز استفاده کنید. ریحان ماده خوبی برای محافظت از لثه هاست و خردل هم خاصیت ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده دارد که در کنار هم مخلوط مناسبی برای دندان به شمار می روند.

مصرف غذاهای سفید کننده

غذاهای دارای خاصیت سفیدکنندگی مصرف کنید. مطالعات علمی تایید می‎کند که بسیاری از موادغذایی برای سفید کردن دندان‎ها مفید هستند. مصرف موادغذایی از جمله پنیر، توت فرنگی، برگ بو، پوست پرتقال و نیز تکه های خام سبزیجاتی نظیر هویج، کرفس، کلم بروکلی و خیار می تواند به سفیدی دندان‎ها کمک کند.

خاک رس برای دندان

مسواک را به مقداری خاک رس سبز یا جوش شیرین آغشته کنید. سپس یک قطره عصاره ی روغنی لیموترش یا نارنگی روی آن بچکانید. دندان هایتان را به آرامی با این ترکیب مسواک بزنید و در نهایت بشویید. می توانید در پایان نیز از جوشانده نعنا به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.