شفا مگ

بینی سرد نشانه چیست

در هنگام استرس باعث می شود یکی از اعضای بدن سرد شود.متخصصان بادوربین تصویربرداری حرارتی مشاهده کردند که استرس موجب می شود بینی و صورت سرد شود.

بینی سرد نشانه چیست

متخصصان با استفاده از دوربین تصویربرداری حرارتی مشاهده کردند که استرس موجب می شود بینی و صورت سرد شود. در شرایط خطرناک همچون زمان بیرون پریدن از ماشین یا گریختن از مقابل خودرویی که با سرعت به سمت شما می آید بخش هایی از بدن مثل عضلات و پاها به حجم بیشتری خون نیاز دارند و در این شرایط خون از صورت به این نواحی منتقل می شود.

همچنین روزنامه گاردین به برخی دیگر از علائم ظاهری بدن هنگام داشتن استرس اشاره کرده که به شرح زیر است:

داشتن احساس تپش قلب

استرس باعث می شود آمیگدال مغز پیامی را برای غده هیپوتالاموس ارسال کند که هورمون هایی را در سیستم عصبی مرکزی ترشح می کند و مواردی از قبیل تنفس، ضربان قلب و گوارش را در کنترل دارد. در تهدیدهای آنی، آدرنالین ترشح می شود. در نتیجه آن ضربان قلب سریع تر شده، ماهیچه ها دچار گرفتگی و نفس کشیدن سریع تر می شود.

دلشوره داشتن

غدد دورن ریز هورمون کورتیزول یا استرس را ترشح می کنند که می تواند عملکرد بدن را در واکنش به تهدیدات استرس زا تنظیم کند. به طور مثال، سیستم گوارش نسبت به دست ها و پاها در هنگام دویدن خون کمتری نیاز دارد و هنگامیکه مسیر جریان خون تغییر کند فرد دچار احساس دلشوره می شود.

داشتن احساس کسالت

ترشح مکرر کورتیزول به طور مثال در مواقع داشتن استرس حاد باعث می شود سیستم ایمنی ضعیف شده و فرد را در برابر سرماخوردگی ها و عفونت ها مستعد می کند و موجب احساس کسالت و بیماری می شود.

عدم توانمندی در کنترل استرس

در شرایط استرس مزمن و مکرر عملکرد مغز در برخی نواحی که با عملکردهای احساسی و فیزیولوژی مرتبط است، تحلیل می رود.

احساس پیر بودن

متخصصان در یک بررسی روی DNA کودکانی که در معرض استرس مزمن بودند دریافتند استرس موجب آسیب دیدن سلول هایی می شود که سطح آسیب دیدگی این سلول ها با چندین سال فرسودگی آن ها برابر است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.